Thursday, June 16, 2011

Anonymous ciplak..??

Hye ollz~

Pagi nie adiela tengok banyak gak orang post pasal anonymous nie kat facebook.. blogger-blogger  pon tak kurang banyak yang dah buat entry pasal benda nie..

Banyak web yang dah diorang hack and adiela boleh plak rasa kagum kat diorang nie.. hahaha.. dush dush.. adiela jahat.. hehe.. tapi betol lah kan.. tak ke korang rasa yang diorang nie hebat boleh hack website kerajaan Malaysia nie.. ada jugak adiela dengar diorang hack web CIA Amerika.. yeke? ntah la..

Sekarang nie timbol pulak cerita ada kumpulan yang menyamar pulak jadi anonymous nie kat india untuk kepentingan sendiri.. diorang nie dikenali sebagai anon-india.. pulak dah~

“Sasaran-sasaran Anonymous ialah ahli-ahli politik rasuah dan ahli-ahli birokrat dan sistem yang perlu diubah untuk masa depan yang lebih baik.Serangan ke atas tentera India tersebut adala sangat dibangkang oleh Anonymous dan ingin menyatakan yang semua serangan-serangan yang dilakukan adalah hanya oleh peniru sahaja. Serangan terbaru ke atas Jabatan Pendaftar India juga tidak dijalankan oleh Anonymous,” kata Anonymous.

“Anda mensasarkan organisasi-organisasi dan harta-harta kerajaan India yang lain untuk menyelesaikan isu-isu anda sendiri dan anda telah menggunakan nama Anonymous untuk kepentingan diri sendiri.Dengan melakukan semua aktiviti-aktiviti ini, anda bukan sahaja telah menghalang imej Anonymous tetapi anda juga bertanggungjawab untuk semua kerosakan keatas #OpIndia,” kata anonymous kepada kumpulan itu.

“Anonymous ingin menjelaskan bahawa tidak ada kumpulan atau orang-orang persendirian yang mewakili kumpulan-kumpulan itu milik Anonymous mahupun Anonymous menyokong mana-mana aktiviti-aktiviti anda,” ia menambah.


Anonymous berkata demikian dalam satu kenyataan yang diposkan pada Pastebin (http://pastebin.com/vitfgMD7).


Beberapa minggu yang lepas pulak, ada beberapa orang ahli kumpulan anonymous nie ditangkap di Sepanyol dan Turkey. Dipercayai yang diorang nie dah menyerang beberapa laman web kerajaan tersebut.

Dikatakan jugak, ekoran hal nie, anonymous nie berjanji akan membalas dendam kat dua-dua kerajaan tersebut.. — TJD, GMA News

http://www.cute-smiley.com
Sekian sahaja dari berita adiela.. haha.. ada gaya pemberita tak?? haha ^^



Makseh baca..suka? like okeyh and komen la :)

8 Comments:

K said...

hehe XD

macam-macam anonymous sekarang :P

Syahirah Suhaili said...

@sergeant keroro

haha..btol2..mcm2 jeniz anon ade..yang anonymous international nie berniat ala2 baek la jugak..anon-india tu xbaek,tp diorang dpt gak hasel..yang anon blog yg dok kutuk2 org tu hampeh,satu hasil pun xdpt..haha :D

wawahida idris said...

ada gaya jugak tu. hee

bahaya jugak anonymous ni. huu

Syahirah Suhaili said...

@wahida idris

hehe..gaya ape wahida? hehe..yela,diorang nie bahaya..tp naseb baek skarang diorang xde la wat pape yg jht lg..hehe

. said...

haha , anon lagi . femes tol dorang nie -.-'

wawahida idris said...

ada gaya jd pmberita :P

Syahirah Suhaili said...

@wahida idris

ahaha..ada gaya la sangat..haha..gossip anon :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...